Handels- og abonnementbetingelser
Handelsbetingelser ved køb af varer
Generelle oplysninger
Firmanavn: Lejetøj, enkeltmandsvirksomhed
Adresse: Fjordparken 32, 4000 Roskilde
CVR nr.: 40792872
Mail: info@lejetojsklubben.dk
Tlf. nr. (+45) 42 498 498
Betaling
På www.lejetojsklubben.dk kan der betales med Visa/Dankort, Visa, Mastercard og Mobilepay. Der pålægges ingen gebyrer i forbindelse med anvendes af disse betalingsmetoder.
Beløbet bliver trukket på din konto når varer afsendes fra lageret.
Betaling sker via en krypteret SSL-sikret forbindelse (Secure Socket Layer), og foretages gennem betalingstjenesten Quickpay.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Betaler du med Visa eller Mastercard reserveres beløbet i max 30 dage.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Fragt
Dine varer sendes med DAO til din nærmeste pakkeshop.
Fragten med DAO afhænger af vægten af din pakke og koster:
0-250g = 42 kr
251-999g = 44 kr
1-2,99 kg = 49 kr
3-4,99 kg = 55 kr
5-15 kg = 59 kr
Dine varer leveres indenfor 2-4 dage.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@lejetojsklubben.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis
- a) leveringen af det digitale indhold ikke sker mod betaling eller
- b) udførelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at du dermed mister din fortrydelsesret, når vi har givet en bekræftelse på varigt medium.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Lejetøj
Fjordparken 32, 4000 Roskilde
info@lejetojsklubben.dk
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Reklamationsret
Køber har 24 måneders reklamationsret på varer der er købt bestilt på www.lejetojsklubben.dk
Det er et krav at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet, betjeningsfejl, slitage eller anden skadevoldende adfærd.
I tilfælde af en berettiget reklamation kan Købelovens mangelsregler finde anvendelse.
Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamation skal ske inden for rimelig tid efter du har opdaget fejlen ved varen. Reklamation indenfor to måneder fra manglen opdages, anses altid for rettidigt.
”Lejetøj” refunderer rimelige fragtomkostninger, som du har måtte afholde i forbindelse med returnering af reklamationsvaren, når reklamation er berettiget. Du skal i den forbindelse gemme kvittering på fragt af varen.
Når varen returneres, bedes du medsende en detaljeret beskrivelse af varens fejl og medsende en kopi af kvittering for købet. Varen skal altid tilbagesendes i forsvarlig emballage.
Bemærk, at varer der returneres uden porto eller pr. efterkrav, nægtes modtaget af ”Lejetøj”.
Hvis du ønsker at indsende en reklamation over en købt vare, skal varen sendes til nedenstående adresse. Du bedes kontakte ”Lejetøj” inden afsendelse af varen.
Lejetøj
Fjordparken 32, 4000 Roskilde
info@lejetojsklubben.dk
Tlf. nr. (+45) 42 498 498
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@lejetojsklubben.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik
Læs vores persondatapolitik her
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
lejetojsklubben.dk
Fjordparken 32,
4000 Roskilde
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelser særligt for køb af abonnement (adgang til forældrefælleskabet)
Betaling
Beløbet bliver trukket på din konto når der tegnes abonnement.
Betaling sker via en krypteret SSL-sikret forbindelse (Secure Socket Layer), og foretages gennem betalingstjenesten Quickpay.
Når du opretter abonnement, giver du os samtidig tilladelse til at foretage automatisk træk på det tilmeldte betalingskort hver måned.
Vi fremsender altid besked til dig på den tilmeldte mailadresse, når vi har trukket abonnementsbeløbet på dit kort.
Som forbruger kan du altid trække din tilladelse til, at vi foretager automatiske træk på dit tilmeldte betalingskort tilbage. Dette sker automatisk hvis du opsiger dit abonnement, men i alle andre tilfælde skal du sende os en e-mail med dit ønske, eller kontakte din bank, hvor du altid kan gøre indsigelser omkring uautoriserede betalinger gældende (dog senest 8 uger efter betalingen).
Den månedlige abonnementspris fremgår af ”Lejetøjs” webshop og ved gennemførelse af handlen i webshoppen accepterer abonnenten en fast månedlig betaling, som er forudbetalt.
Opsigelse
Ønsker du at opsige dit abonnement kan det ske til udgangen af indeværende måned. Du opsiger dit abonnement ved at sende en mail til opsig@lejetøjsklubben.dk så bliver du automatisk afmeldt ved udgangen af måneden.
Særlige vilkår
Kan vi ikke trække pengene på dit kort for dit medlemskab i forældreklubben, vil du automatisk blive slettet fra gruppen indenfor 48 timer. Ønsker du derefter at blive medlem igen, opretter du på ny et abonnement.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, vi har lavet aftalen.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra aftaledagen til at give os besked om, at du vil fortryde. Du kan sende en mail til info@lejetojsklubben.dk
eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i betingelserne.
Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.
Har du givet dit samtykke til, at leveringen kan gå i gang, og ønsker du alligevel at fortryde, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for den del af abonnementet, der allerede er leveret. Vi vil derfor opkræve 15 kr for dit medlemskab.
Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Hvis der er noget galt med abonnementet
Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet kan du kontakte os.
Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14.04.2024